woensdag 11 mei 2016

Dag 5 en 6 douchen, poepen en 1e werkdag

Douchen, ja dat is ook zoiets... Bij mijn ouders thuis werd ik door mijn moeder geassisteerd bij het wassen middels bakjes met water, washandjes en zelfs een keer het douchen op dag 3. Zoals ik eerder aangaf hebben mijn ouders een rolstoelvriendelijke woning waar veel mogelijk was.
Eenmaal thuis ontdekt dat ook ons eigen huis zich best goed leent mits de beensteun niet aan de rolstoel vastzit. 
In de avond was het tijd om uit te proberen of ik thuis kon douchen en moesten we een routine zien te vinden waardoor het niet een te grote en vervelende onderneming werd. We hebben een mooie kruk onder de douche gezet en een speciale douchezak voor mijn been. Wonder boven wonder dit gaat goed. Middels krukken strompel ik naar de douche en plof ik op de kruk neer. Ik had alles in handbereik dus voelde me daarna als herboren. Schoon, hygienisch en een heerlijk schoon gevoel top. 

Het douchen voelt wat aan als het verzorgen van een pasgeboren baby (beeld ik me zo in) de kruk moet klaarstaan, de handdoek, de krukken, de tandpasta en verzorgingsartikelen op de grond een toilettas voor in bed met daarin alle creme, haarspulletjes en make-up die ik nodig heb.

Jeetje wat een besef dat het verzorgen van jezelf je echt zo goed doet!

Oh ja voordat ik het vergeet, misschien niet erg vrouwlijk om te vermelden maar niet minder waar dat ik op dag 5 voor het eerst een piepklein keuteltje heb kunnen poepen. De operatie, geen beweging en de vele medicatierommel zorgen ervoor dag ik tot op heden niet had kunnen poepen. Ik heb dan ook een lepel vezels toegevoegd aan mijn medicatierits in de hoop snel weer een normale stoelgang te krijgen.


De dag erop, dag 6 ben ik begonnen bij mijn nieuwe baan. Met de rolstoel in de auto naar mijn nieuwe werk. Wat bleek het geval, er was geen lift op de afdeling waar "ons" kantoor is. Ik ben hinkelend de trap op gegaan met een kruk. Dit was spannend maar ging me goed af. De tripjes naar de wc en de afhankelijkheid waren doodvermoeiend maar de eerste kennismaking op mijn werk was super. Als klap op de vuurpijl moest ik op mijn kont zittend de trap weer af.... Ik heb een memorabele eerste indruk achtergelaten..

Medicatie: 4 x daags paracetamol, 3 x daags diclofenac, 1 x daags maagbeschermer
Multivitamine, probiotica, psylliumvezels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten