woensdag 11 mei 2016

Dag 4 drukverband eraf

Vandaag ben ik naar mijn eigen huis gebracht om zo te proberen of ik zonder hulp van mijn moeder iets zelfredzamer kan worden middels mijn krukken. Aangezien mijn drukverband er nu 3 dagen op heeft gezeten moet ook deze er weer af.
Mijn zus gaf aan zich hier wel aan te durven wagen met mij dus is langsgekomen om te helpen bij deze enigzins spannende belevenis. In eerste instantie klinkt het weghalen van de drukverband niet spannend echter gaat het mij voornamelijk om de pleister welke middels een bloedkorst vastgeplakt zit aan de wond/hechtingen. Aangezien de pijn aan zowel de enkel als de wond nog steeds goed aanwezig is ben ik er zeker van dat ik goed om mijn tanden moet gaan bijten.

We zijn in de douche gaan zitten en hebben het elastische verband verwijderd, so far so good! De pleister ziet er smerig uit, middels lauwwarm water en een washandje dept mijn zus de wond week en trekt ze stukje voor stukje de plakkant eraf. Eenmaal bij de wond gaat dit verbazingwekkend goed. Het doet pijn maar het lukt! We komen tot de conslusie dat de wond er prachtig uitziet en het echt super de super mooi is gehecht. De chirurg heeft na de operatke aangegeven dat ze rekening had gehouden met mijn tattoo en de wond zo mooi mogelijk middels een binnenhuidse hechting heeft afgewerkt. "Prachtig werkt geleverd" zoals zij het aangaf. Ik ben het hier helemaal mee eens!
Vervolgens hebben we mijn roze been en voet (nog van de operatie) schoongepoetst. Dit ging allemaal zo goed waarna ik aangaf het wel even met een hele kom water te kunnen afspoelen. Ha dat bleek wat te enthousiast, gilde het uit van de pijn. Volledig water over de wond was nog even te vroeg haha abort missie abort missie

Eenmaal klaar met de pleister besloten het te laten drogen om later weer voorzichtig met een gaasje te verpakken zonder druk. Echterrrrr zat ik dom genoeg OP de grond en was ik niet bij kracht om met 1 been op te staan zonder hulp van mijn andere voet of armen. We hebben een douche waar geen handvat oid te vinden is dus het moest op beenkracht. Een kleine drama en tilsessie van mijn zus verder en ik lag op bed. Ik had toch per ongeluk wat druk op mijn voet gezet dus had pijn! Zowel zij uitgeblust als ik.

Medicatie: 4 x daags paracetamol, 3 x daags diclofenac, 1 x maagberschermer
Multivitamine + probiotica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten